# 5 Ulrik Karnström signerade kontraktet

Efter lång resa är nu Ulrik Karnström hemma igen. Peter Svensson var snabbt framme med kontraktet som Ulrik signerade under torsdagen före träningen.

Detta föranledde oss att ta ett litet snack med Ulrik om påskriften och framför allt hans resa.

• Hello Mr Ulrik Karnström
– Helloooo

• How are you doing?
– I’m fine

• Vi kanske skall ta det på svenska i stället?
– Ja, det låter väl bra. Det räcker med engelskan nu.

• Grattis till nytt påskrivet kontrakt
– Ja, det känns bra. Det var roligt, man får förtroende i år med.

• Du är precis hemkommen från en härlig resa, när var det du drog iväg?
– Jag åkte 14:e november och kom hem igen 28 januari. Så det har varit en god tid.

• Berätta lite om resan om var du varit och hur länge du var på respektive plats:
– Vi startade i Thailand och var där i två veckor och reste runt en del. Sedan åkte vi vidare till Kambodja och var där i ungefär 1,5 vecka. Där kollade vi en del på tempel och andra sevärdheter. Därefter drog vi vidare till Laos i fem dagar. Sedan åkte vi en nattbuss i 36 timmar till Vietnamn och var där i ca två veckor och kikade runt. Resterande tid var i Australien där vi startade i Sydney och sedan åkte vi östkusten upp till Cairns och gjorde en massa roligt. Australien var favoriten.

• Vad var det roligaste under resan?
– Mycket har varit roligt. Men det går inte riktigt att jämföra Australien med Asien. Men sista två veckorna i Australien var riktigt roliga. Vi hoppade bunge jump, dök i corallreven, en segelbåtstur i några dagar och kollade massa fina stränder. Och tog det allmänt lugnt, det var riktigt grymt.

• Har du träffa många nya vänner?
– Ja, man träffar en hel del folk när man är ute och reser vilket är väldigt roligt. Från hela världen.

• Hur många var ni i er grupp som åkte iväg?
– Vi var fem st och det har fungerat bra. Man vet ju inte riktigt hur det kommer att fungera när man lever så tätt inpå varandra. Vi har levt kanske på 20 m2, ätit och bott ihop mesta tiden men det har fungerat bra.

• I tisdags gjorde du dit första träningspass efter hemkomsten. Hur kändes det?
– Ja, det är klart det var tungt men det var ändå en ganska lugn träning. Jag har väl inga större förhoppningar så här inledningsvis utan det kan bara bli bättre nu.

• Är det skönt att komma igång igen?
– Absolut. Jag har haft lite ångest. Jag har drömt lite om fotbollen ibland, men nu är man tillbaks och det är jäkligt kul.

• Första träningsmatchen är redan nu på onsdag, är du med från start?
– Ingen kommentar, hehe.

• Med detta tackar vi för pratstunden och önskar dig en ny fin säsong i Grebbestads IF.
– Tack så mycket.

I denna nyhet: Herrsenior A Ulrik Karnström