Kvintett förlängde med Grebbestad!

Grebbestad kan idag glädjande meddela att Marcus Broberg, Felix Norén, Tobias Carlsson, Mattias Svensson samt Jimmie Larsson idag förlängt med Grebbestad över 2016.

Efter tunga tappet av målvakten Jonatan Hårenberg i tisdags var det extra skönt att se viktiga kuggar i Grebbestads skriva på nytt kontrakt. Först ut var Marcus Broberg, tätt följd av Felix Norén, Mattias Svensson, Jimmie Larsson och sedan Tobias Carlsson.

Marcus Broberg:
Går från klarhet till klarhet och är mycket stabil i försvaret eller som innermittfält. Tänk så nära han var att lämna för Hamburgsund för 1 ½ år sedan. Tror knappast han ångrar sig nu.

Felix Norén:
Grebbestadsgrabb och egen produkt som spelat i Grebbestad i alla år. 22 år gammal och gjorde sin första a-lagsmatch redan 2008.

Mattias Svensson:
Grebbestadsgrabb och Grebbestads skyttekung 2011 och 2012 har varit hårt skadedrabbad i ena knät. Bland annat fick han domen: Sämsta knät jag sett på en kille i din ålder. Men efter detta har han fått brosk transplanterat in i knät och är på gång igen. Var igår på återbesök och allt ser så bra ut som det kan. Kommer dock fortsättningsvis även ibland tvingas stå över ibland på grund av knät.

Jimmie Larsson:
Mr 100 %! Eler vad sägs om debutsäsongen i Grebbestad:
- 100 % träningsnärvaro
- Spelade varje minut i årets seriespel
- Utsedd till bäste spelare i Grebbestad
- Utsedd till GIF Ultras Most Valuable Player

Som sagt inte så illa en debutsäsong!

Tobias Carlsson:
Grebbestadsgrabb som är bara 20 år. Debuterade i a-laget redan 2011 och har nu trots sin unga ålder gjort 5 säsonger som a-lagsspelare. Stabil, teknisk mittback, ibland kanske väl lugn?

Grebbestads trupp 2016 :

I denna nyhet: Herrsenior A Mattias Svensson Felix Norén Tobias Carlsson Jimmie Larsson Marcus Broberg Nr 15 klar för 16 och 17 ….. Även Jonas Henriksson klar för 2016