Gädjebeskedet: #3 ”Totte” klar för 2017

Tobias Carlsson är klar för 2017! Mycket glädjande för Grebbestad då lag högre upp varit och ryckt i Tobias.

Efter semester resa på Bali var egentligen tanken att Tobias skulle på provspel med Ljungskile som varit i kontakt med honom. Kontakten togs efter i höstas men något provspel var då inte aktuellt då Tobias var småskadad. Därför var tanken att detta skulle ske nu när Tobias kommit hem från resan.

Idag gjorde Tobias sin första träning för året med Grebbestad och efter samtal med Sportchefen Peter Svensson kunde den senare lämna beskedet: - Tobias är klar, han stannar.

Och efter träningen var det dags för påskrift för 2017

Tobias Carlsson
Fortfarande är Tobias endast 21 år gammal. 21 år känns svårt att tro då det känns som han varit med länge nu. 2010 kom debuten i andralaget. 2011 kom debuten i förstalaget och efter en succédebut har han varit bofast i laget. Hela 14 matcher blev det under 2011 för Tobias.

Därefter har det blivit minst 20 matcher/säsong för Tobias som nu varit med i a-laget under 6 år så säsongen 2017 blir hans sjunde år i a-laget.

124 a-lagsmatcher och 29 matcher för andralaget är facit så här långt. På dessa har han noterats för 9 mål totalt och av dessa har 4 st gjorts för a-laget.

Det innebär att just nu är 14 man klara för 2017:
Tobias Carlsson
Ulrik Karnström
Jimmie Larsson
Marcus Broberg
Olle Kristoffersson
Mathias Hegeland
Oskar Lindberg
Jonatan Hårenberg
Felix Norén
Mattias Svensson
Granit Berisha