Markus Svensson röntgad

Seriestarten närmar sig och Grebbestads lagkapten har ännu inte spelat 1 minut i träningsmatcherna. En seg skada i baksidan sätter stopp. Därför har man nu valt att få till en magnetröntgen på Markus.

Röntgen har gjorts i samband med Grebbestads miniläger i Göteborg den gångna helgen.

Grebbestad har nu spelat sex matcher på försäsongen och Markus Svensson har ännu inte kunnat vara med. Och seriestart närmar sig och därför har man nu sett till att få skadan röntgad.

Vi tog ett snabbt snack med Markus: Hur känns din skada just nu?
- Just nu känns det ju bra men det har det ju gjort ett tag..det svåra är ju att veta om det håller för maxbelastning vilket är svårt att testa.

Hur mycket kan du träna?
- Man kan säga att jag tränar för fullt utan boll. Jag får ju svar från magnetröntgen imorgon och en träningsplan kommer läggas upp utifrån de.

Orolig för seriestart då det drar ut på tiden?
- Ja det är jag helt klart ...nu börjar det närma sig och jag har ju ännu inte fått känna på matchtempo och vet inte om jag hinner få göra det heller

Om det nu känns bra, varför har du inte kunnat träna med boll?
- Det här känts bra två gånger tidigare också då jag har provat att träna med boll men slagit upp det igen...så den här gången väntar jag på svar från MR och deras bedömning

Vi får återkomma när vi vet mer om svaret

I denna nyhet: Herrsenior A Markus Svensson

Ryktas att Viggo ska väg till USA för studier i höst.

Anonym 2024-04-23 19:17 Till Forumet

2024-04-19 19:00