Sista träningsmatchen före seriestarten – match mot Kvik Halden

I morgon spelar Grebbestad sin sista träningsmatch före seriestarten när man nu möter norska Kvik Halden. En intressant match för Grebbestadsfans då gårdagens ny förvärv Jeremy Bonyaa gör debut för Grebbestad.

Först och främst till er som tänkt att åka till matchen i morgon: Observera ny matchtid, kl 14:00!

Kvick och Grebbestad möttes även i fjol och då slutade matchen 1-1. En match där det var fördel Kvik men man kan även nämna att Grebbestad då hade ett flertal spelare borta. Dock verkar Kvik snäppet bättre i år och ser starka ut som ni kan se nedan.

Kvik Halden FK
På grund av lite tidsbrist denna veckan så har jag inte grottat ner mig speciellt mycket i Kvik Halden.

Det man kan nämna framför allt är att laget ser starkt ut i år. Man har bland annat spelat mot två lag som vi hade i vår serie i fjol, div 1-lagen IK Oddevold och Ljungskile SK.

Man mötte först Oddevold och där vann man efter en bra match med klara 3-0.

Mot Ljungskile blev det jämnare resultatmässigt. 2-2 slutade matchen. Detta efter snabbt 2-0 för Kvik men Ljungskile kom tillbaka och kunde kvittera efter ett mal i vardera halvleken.

Så här skriver Kvik om morgondagens match: mellan Kvik och Grebbestad

Grebbestads IF
Struligt! Så upplever i alla fall jag den senaste tiden för Grebbestad.

Först blåste matchen mot Kungshamn sönder och matchen över 69 minuter var helt utan värde och lagen och domarteamet kom överens om att avsluta matchen 21 minuter före slut.

Än värre förra helgen. Först skulle Grebbestad mött FC Trollhättan som lämnade återbud. Grebbestad fick klart med ny match mot Assyriska i stället. Men då jag gjorde inför matchen reportage upptäckte jag att Assyriska hade match på onsdag och sedan på lördag. Matchen mot ss på fredag fanns ej med i deras spelschema? Dagen efter artikeln publicerades blev matchen mot Assyriska inställd. Orsak har jag inte hört men troligen rör det sig väl om dubbelbokning?

Annars då? Jo det finns positiva saker med. I går signerade Grebbestad nämligen kontrakt med fransmannen Jeremy Bonyaa och truppen är nu på 20 man.

Dessutom kommer i morgon en amerikan att provspela för Grebbestad.

Vi tar en liten titt på tidigare möten med Kvik Halden FK
Matcher sedan dessa börjades fyllas i på hemsidan, år 2000: Grebbestad och Kvik Halden har mötts 3 ggr.
- Totalt matcher:  3 st, Grebbestad 0 vinster, 1 st oavgjort, Kvik Halden 2 vinster, 1-6 i målskillnad
- Alla tre matcherna har spelats i Norge
- Fem senaste, senast först (endast 3 matcher spelade): Kvik-GIF 1-1 (2018), Kvik-GIF 3-0 (2009), Kvik-GIF 2-0 (2004)
- Det blir 2,33 mål i snitt/match mellan Grebbestad och Kvik