Juniorlaget i serieledning

Efter storvinst med hela 8-1 (2-0) borta mot Kungshamn leder Tanum/Grebbestad juniorserien. Olle Kristoffersson svarade för hela fem av målen.

T/G’s bästa halvlek i denna match var den första halvleken där man dominerade ganska klart och Kungshamn fick mestadels inrikta sig på kontring där man även fick någon bra chans.

T/G första målchans kom efter sex minuter då Abdi Salam Ali Noor nickade fram Olle Kristoffersson som fick bollen förbi Kungshamns målvakt Linus Olsson men en back hann sedan emellan och kunde täcka skottet.

Ett par minuter senare hade T/G en hörna som nickades åt fel håll av Markus Svensson men Robin Persson snappade upp andrabollen och fick på ett bra skott men rakt i famnen på Linus Olsson.

Efter tio minuter kontrade Kungshamn bra när T/G missade att ställa offside. Markus Fransson rusade ut men kom på mellanhand men Kungshamnsspelarens skott blev snett och gick långt utanför.

Efter en kvart kom Olle Kristoffersson runt på kanten och slog ett bra långt inlägg till Robin Perssons var skott gick rakt på Linus Olsson.

Minuten senare var Johan Olsson nära men vänsterskottet smet metern utanför.

Kungshamns nästa bästa chans i första halvlek kom efter en hörna som T/G inte fick undan efter skott fick Jimmy Ottersten nicka undan nära målet.

Två snabba mål av Olle
Efter 24 minuter tog äntligen T/G ledningen. Markus Fransson rensade undan en boll på djupet och bollen gick över hela Kungshamns lag fram till Olle Kristoffersson som kom fri och lugnt rullade in 0-1.

Tre minuter senare var det dags igen när Johan Olsson fint hittade Olle Kristoffersson som enkelt kunde bredsida in 0-2.

Efter 34 minuter hade Kungshamn ett lobbförsök sedan Markus Fransson tvekat något och inte fått undan bollen ordentligt men lobben blev något hög och gick metern över.

Efter 40 minuter släppte Lukas Sköld bra bollen tillbaka till Abdi Salam Ali Noor som prickade ribban med ett fint placerat skott.

Olle Kristoffersson blev direkt efter fri men tog lite för mycket tid på sig och Linus Olsson kom ut och kunde rädda.

I slutminuten efter hörna så prickade Markus Svensson ribban med ett bra skott så chanser saknades inte under första halvlek där spelat var ganska bra.

Svag öppning av andra halvlek
Men det blev inledningsvis betydligt sämre i andra halvlek. Grebbestad gjorde visserligen 3-0 på straff genom Olle Kristoffersson när Kungshamn fått en man målchansutvisad.
Men direkt på avspark slog Kungshamn en boll på djupet mot ett sömnigt försvar och Oskar Nordqvist kunde slå in 1-3.

T/G verkade tro att matchen var klar och Kungshamn hade nu sin klart bästa period i matchen trots att man var en man mindre på planen.

Efter 66 minuter fick Kungshamn hörna och på den fick T/G’s Lukas Sköld en praktträff på volley i egen ribba och ut.

T/G vände snabbt på spelet och Olle Kristoffersson var på väg igenom men Kungshamnsförsvaret jobbade hem bra och kunde bryta.

Minuten senare hade Kungshamn nytt fint läge då en forward blev fri men Markus Fransson gjorde en viktig räddning.

Men sista 20 minuterna gick mer och mer i T/G’s favör och Olle Kristoffersson var nära nytt mål när han åter kom fri men Linus Olsson räddade igen.

Jimpan avgjorde
I den 70 minuten avgjordes matchen definitivt när Jimmy Ottersten dribblade av en försvarare och satte 1-4.

Målet gjorde att luften helt gick ur Kungshamn och T/G’s kvicka forwards fick nu härja villt. Olle Kristoffersson brände ännu ett friläge mot Linus Olsson som gjorde en bra match.

Men efter 76 minuter gjorde Olle Kristoffersson mål igen då han kom fri efter att Robin Persson vunnit ett motlägg fram till Olle som fri satte 1-5.

I den 82 minuten kom 1-6 genom Lukas Sköld som blev fri efter Johan Olssons fina framspelning. Fri rundade Lukas målvakten innan han från nära håll slog bollen i nät.

Direkt efter kom 1-7 genom Olle Kristoffersson, dennes femte mål för dagen. Med fyra minuter kvar att spela spikades slutsiffrorna till 1-8 då Olle Kristoffersson spelade fram Johan Olsson som blev helt solo från mittlinjen och fri rullade han retfullt enkelt in bollen.

– Vi gjorde inte så mycket mer än det vi skulle idag. Det var många som inte kom upp i normal standard. Olle Kristoffersson sätter fem mål och är mycket bra. Vill även ge godkänt till Daniel Wikström, Markus Svensson och Lukas Sköld, säger tränaren Örjan Plate.

Tanum/Grebbestad ställde upp med följande lag, 4-4-2 från vänster:

Markus Fransson, Per Wintzell, Daniel Wikström, Markus Svensson, Zakeria Ali Noor, Robin Persson, Abdi Salam Ali Noor, Lukas Sköld, Jimmy Ottersten, Johan Olsson och Olle Kristoffersson.

På bänken:

Andreas Lundin, Johan Tengberg och Jörgen Andreasson.

Byten:

30 min Zakeria Ali Noor, ut --- Jörgen Andreasson, in
32 min Johan Olsson, ut --- Andreas Lundin, in
32 min Robin Persson, ut --- Johan Tengberg, in
46 min Abdi Salam Ali Noor, ut --- Robin Persson, in
51 min Johan Tengberg, ut --- Johan Olsson, in
82 min Per Wintzell, ut --- Zakeria Ali Noor, in
84min Andreas Lundin, ut --- Johan Tengberg, in

Mål:
0-1 24 min Olle Kristoffersson, ass Markus Fransson (målvakt)
0-2 27 min Olle Kristoffersson, ass Johan Olsson
0-3 50 min Olle Kristoffersson, straff
1-3 51 min Oskar Nordqvist
1-4 70 min Jimmy Ottersten, ass Lukas Sköld
1-5 76 min Olle Kristoffersson, ass Robin Persson
1-6 82 min Lukas Karlsson, ass Johan Olsson
1-7 83 min Olle Kristoffersson, ass Lukas Karlsson
1-8 86 min Johan Olsson, ass Olle Kristoffersson

Varningar:

Utvisningar:

Ryktas att Viggo ska väg till USA för studier i höst.

Anonym I förrgår 19:17 Till Forumet

2024-04-19 19:00