Tanum föll med 4-1 mot Sotenäs

I en annars jämn match där Tanum hade något mer av spelet kunde ändå Sotenäs vinna med 4-1 (3-0). Den stora skillnaden var tyngden i anfallsspelet.

Tanum öppnade matchen piggast och efter sex minuter testade Peter Karlsson ett bra skott med sitt stödjeben som gick tätt utanför.

Tanum fortsatte med ett spelövertag men när Sotenäs fick till sitt första anfall kom 1-0 av Anders Johansson som lite för enkelt gjorde bort sin back och sköt i mål efter 17 minuter.

Målet gjorde att Tanum tappade sitt fina spel och det blev mer Sotenäs i matchen och efter 26 minuter fick räddade Magnus Ivarsson ett välplacerat skott där han även klarade returen.

I den 35 minuten ställde Sotenäs om snabbt och Anders Johansson kom fri och satte distinkt 2-0 med ett tungt skott.

Och minuten senare var det dags igen när Magnus Ivarsson släppte en retur så höll sig Rickard Olsson framme och tryckte in 3-0.

Efter 42 minuter slarvade Tanum i försvaret och Sotenäs kom lätt till skott men sköt den gången rakt på Magnus Ivarsson.

Bra andra halvlek av Tanum:
Tanum började även andra halvleken bra och Peter Karlsson och Magnus Cedervik samarbetade i den 50:e minuten vilket ledde till ett skott från Peter Karlsson men vinkel var väldigt snäv och bollen gick parallellt med målet.

Sotenäs svarade med en frispark som lyftes in och Anders Johansson nickade från nära håll utanför.

Tanum fortsatte med bra spel och hade mer av spelet än Sotenäs i den andra halvleken och Peter Karlsson försökte lobba in en reducering efter en bra djupledsboll från Christian Mattsson men Sotenäs målvakt stod lugnt kvar och kunde ta bollen.

Efter 67 minuter fick Sotenäs straff sedan Tanums målvakt Magnus Ivarsson rivit ner en Sotenäs spelare och den följande straffen satte Anders Johansson säkert i mål.

Efter 75 minuter var det slarvigt försvarsspel och Kungshamn kom till ett bra skott där Magnus Ivarsson gjorde en fin räddning och även här var han bra med på returen och räddade även den.

I den 76:e minuten fick Tanum till en reducering. Peter Karlsson spelade till Magnus Cedervik som klippte till från långt håll och bollen satt otagbart i krysset till 4-1 vilket blev matchens slutresultat.

– Spelmässigt är vi lika bra som dom men vi är inte direkt giftiga framåt. Plus att några av målen kom efter misstag, sa Tanums tränare Mårten Kallin. Anders Sjöde och Viktor Hagerman tillhörde de bättre i Tanum.

Tanum ställde upp med 4-4-2, från vänster: Magnus Ivarsson, Fredrik Karnström, Anders Sjöde, Daniel Wikström, Christian Mattsson, Alexander Åhlund, Magnus Cedervik, Jonas Plate, Abdi Rahman Ali Noor, Viktor Hagerman och Peter Karlsson.

På bänken: Samanthe Jensen, Simon Brorsson och Christoffer Andersson.

Byten:

67 min Magnus Ivarsson

F09 13:00
Skärhamns IK (h) 2-4
Grattis Victor Edvardsson - om jag ser rätt har du nu spelat 200 seriematcher för GIF sedan debuten som senior 2015. ❤️⚽️🖤

Anders E 2024-04-28 22:50 Till Forumet

2024-05-04 14:00