Grebbestad tappade 2-0-ledning till oavgjort

Grebbestad såg ut att ha allt underkontroll, 2-0 och 30 minuter kvar att spela. Men en utvisning gav Hogstorp hopp och med 30 sekunder kvar av ordinarie tid kom 2-2.

Första 20 minuterna av matchen gick helt till Grebbestad som med piggt och bra passningsspel kom i flera fina anfall och framför allt kom då Mattias Svensson och Michael Johansson fint på högerkanten.

Just Mattias Svensson och Michael Johansson hade ett fint samarbete redan i matchens första minut när Mattias inlägg nådde Michael som fick snäv vinkel och nickade utanför.

Men ledningsmålet kom snabbt för Grebbestad för redan i femte minuten fick Grebbestad 1-0. Mattias Svensson passade fram Michael Johansson som slog ett inlägg mot Mikael Albrektsson och Andreas Friberg men bollen skarvades in i eget mål av en försvarare.

Något senare kom en andraboll efter en hörna ut till Markus Svensson som fick på ett bra skottt men Jimmy Kamperin kunde boxa undan till en ny hörna.

Och efter en kvart släppte Mattias Svensson in till Mikael Albrektsson som kom i bra skottläge men skottet täcktes till hörna.

Men efter den fina starten började Hogstorp komma in i matchen och man hade en bra period med flera fina chanser.

Bla efter en nickskarv kom Janne Jannehed i fint läge men Henrik Olausson räddade.

Lite senare hade Hogstorp en ny skarvning, nu mot Martin Webb som fick en bra chans men sköt över.

Även nästa läge gick till Hogstorp opch nu var det Janne Jannehed som nickade efter hörna men Mattias Svensson stod bra vid stolpen och fick undan bollen.

Sista tio minuterna av halvleken var sedan jämn och båda lagen hade någon halvchans men det var 1-0 i paus för Grebbestad.

Andra halvlek var sedan bara minuten gammal när Mattias Svensson skarvade fram till Henrik Lundin som mycket snyggt skarvade bollen runt en försvarare och blev fri. Jimmy Kamperin tog första skottet men returen gick rakt ut till Henrik som enkelt satte 2-0 för Grebbestad.

Fem minuter senare hade Hogstorps Mattias Niklasson en nick i ribban och efter vissa besvär kunde Grebbestad få bort andrabollen.

Men inledningen av andra halvlek var jämn och båda lagen hade bra chanser. Direkt efter vände Mikael Albrektsson bort en back och spelade in till Jens Plate som sköt högt över.

Därefter hade Hogstorp först ett bra skott och sedan kom Mikael Webb fri men Henrik Olausson kunde rädda med en fotparad.

Men sedan kom en tveksam utvisning på Mikael Albrektsson som fick en andra varning för hands när Hogstorp skjuter en hård boll rakt på Mikaels arm efter 61 minuters spel.

Hogstorp började nu trycka på mot Grebbestads mål men inledningsvis kändes det lugnt då Hogstorp hade svårt att komma till avslut.

Men efter 77 minuter fick Patrik Jansson på ett bra skott som Henrik Olausson tippade till hörna.

Minuten senare kunde Grebbestad avgjort matchen men Markus Svensson nickade utanför i bra läge på brodern Mattias Svenssons inlägg.

Med tio minuter kvar att spela kom Hogstorps reducering när Ulf-Jonas Johansson kunde sätta en andraboll från nära håll och målet blev den injektion som Hogstorp behövde.

Hogstorp tryckte nu tillbaka Grebbestad hårt och Grebbestad kom endast upp i ströanfalloch då kort med folk.

Mikael Webb fick en ny chans efter ett fint genombrott men skottet gick utanför.

Men när det såg ut som Grebbestad skulle hålla undan slog Ulf-Jonas Johansson till igen. Grebbestad fick inte undan bollen ordentligt och Ulf-Jonas fick på ett bra skott som Henrik Olausson inte hann med på till 2-2.

Och sett över hela matchen så var det en helt rättvis kvittering men snöpligt för Grebbestad som såg ut att gå mot tre poäng.

- Det var en jämn första halvlek där vi dominerade i början med fint passningsspel. Men sedan blev det för mycket långbollar från oss och dom kom tillbaka och skapade chanser.

- Sedan fick vi 2-0 och det kändes lugnt, fram tills vi fick en tveksam utvisning mot oss. Efter den blev det jobbigt och dom tryckte på och fick sen utdelning och då kändes det tungt och det var utvisningen som gjorde att det vände. Bäst i Grebbestad var Henrik Olausson och Markus Svensson, tyckte tränaren Mikael Mattsson.