Tanum tog poäng av serieledarna

Med ett sent kvitteringsmål lyckades Tanum spela 3-3 (0-1) hemma på Hedevallen mot serieledarna Stala. Detta i en fartfylld och bra match.

[[galleri]] http://www.grebbestadsif.se/bilder/galleri/index.php/2011/110515-tanum-stala-3-3 [[/galleri]]

Tabell, se extern länk nedan från Everysport.com:

Tanum började matchen riktigt bra och hade några fina anfall men första heta målchansen fick Stalas Tommy Linnér efter ett långt inkast när han snabbt vände runt och sköt tätt utanför.

Stala kom nu igång och några minuter senare fick Jörgen Andersson rädda fint till hörna efter skott från Samir Suhonjic.

Stala var det något bättre laget men även Tanum spelade bra och efter 14 minuter kontrade man bra och Mattias Svensson spelade fram Naweed Ashairi till ett bra läge men Henåns försvar var bra med och kunde täcka till en hörna.

Strax efter fick Tanum en frispark i fint läge men Mattias Svenssons skott gick långt utanför.

Ytterligare ett par minuter senare har Tanum ett nytt fint anfall som startar från backlinje och avslutas med att Felix Norén får ett bra skottläge men täckande Henånsben kan styra bollen till en hörna.

Efter 23 minuter var det sedan mycket nära ett mål för Stala när ett inspel styrdes på ett Tanumsben och gick bakom Jörgen Andersson och på något märkligt sätt lyckades skruva sig ut från mål.

Stala kom nu mer och Samir Suhonjic provade med ett bra skott efter 33 minuter men Jörgen Andersson var alert igen och räddade.

Efter 40 minuter kom 0-1. Tanum missar ett uppspel och när man var på väg upp kom bollen snabbt fram till Stalas forwards som blev 2 mot 1 och det utnyttjade man perfekt när Tommy Linnér satta ledningsmålet.

En mycket bra halvlek från de båda lagen och den följdes upp av en likadan och med ännu fler mål.

Det hela startade med Tanums kvittering efter 55 minuter. Christian Mattsson lyfte in en frispark som Simon Fröjd skarvade in i mål till 1-1.

Chanserna fortsatte att avlösa varandra och efter 61 minuter prickade Stalas Samir Suhonjic ribban på en frispark och strax efter hade man fritt skottläge men sköt över.

Direkt efter denna chans fick Tanum ett bra läge när Mattias Svensson passade fram till Mohamed Mohamed som avslutade från ca tio meter men Stalas målvakt räddade bra.

Efter 71 minuter nickade Stalas Rickard Sandberg i ribbans överkant och man undrade när kommer målen som chanserna avlöste varandra.

Efter 75 minuter kom Felix Norén fri från kanten men Stalas målvakt kom ut bra och räddade med en fotparad.

Nu var det händelserikt och efter 77 minuter kom Stalas ledningsmål genom Magnus Skoglund. Men Stala han knappt jubla färdigt för i samma minut nicktouchade Anton Henriksson in 2-2 på Emil Hagneqvist djupledsboll.

Matchen gick mot slutet och båda lagen ville vinna matchen och Tanums Mattias Svensson hade ett skott tätt utanför efter 82 minuter.

Strax efter är det en fin chans för Stala som Jörgen Andersson räddar säkert. Nästa chans blir Tanums när Anton Henriksson kommer fri i misstänkt offsideläge men skottet är lamt rakt på Stalas målvakt.

I den 87:e minuten fick Stala en hörna och efter misstänkt ruff på en Tanumsspelare kunde man sätta 2-3 och matchen såg ut att vara avgjord.

Stala fick en ny bra chans genom Rickard Sandberg i den 90:e minuten men Jörgen Andersson räddade igen.

I den femte tilläggsminuten lyfte Tanum in bollen i straffområdet och Petter Widén drog på ett skott som gick på en Stalahand och Tanum fick straff. Säker straffskytt var Matias Svensson till 3-3.

Bäst i Tanum var målvakten Jörgen Andersson.