Sotenäs och Tanum spelade oavgjort

Tanum öppnade matchen bra och hade 0-2 men hemmalaget Sotenäs kom tillbaka och kunde kvittera till 2-2. I paus stod det 1-2.

Tabell, se extern länk nedan från Everysport.com:

Sotenäs öppnade matchen bäst men Tanum tog snart över spelet och man dominerade de första 45 minuterna.

– Vi spelade på en mycket fin gräsplan i Bovallstrand vilket gynnade vårt passningsspel, menade Tanums Patrick Andersson.

Tanumsledningsmål kom efter 28 minuter. Naweed Ashairi tog sig in i straffområdet där han blev fälld och den följande straffen satte Felix Kristoffersson.

Åtta minuter senare ökade Tanum på till 0-2. Naweed Ashairi fick en långboll och sprang ifrån sin försvarare och hittade in till Felix Kristoffersson som kunde ta ner bollen och sedan trycka in bollen i nät.

Men innan pausen kom så hann Sotenäs med att få en reducering till 1-2.

– Vi hade spelat bra och ledningen i paus var helt rättvis, tyckte Patrick Andersson.

Tanum öppnade bra även i den andra halvleken men efter 58 minuter åkte Anton Henriksson på en billig varning (hans andra för dagen) och han fick lämna planen.

Och nu tog Sotenäs över och tryckte tillbaka Tanum och man jagade en kvittering. Man hade bla ett flertal hörnor som oftast Jörgen Andersson, som var bra i matchen, plockade ner och försvaret nickade undan.

Men efter 83 minuter hade Sotenäs ännu en hörna och denna tappade Jörgen Andersson och Sotenäs kunde sätta 2-2.

– Vi hade några bra kontringar i andra men 2-2 känns ändå rättvist då vi hade varsin halvlek och ungefär lika med målchanser, sa Patrick Andersson.

Bäst i Tanum var Anton Henriksson så långe han fick vara med. I övrigt beröm till Felix Kristoffersson och Jörgen Andersson.

Tanums lag: 4-2-3-1, från vänster:
Jörgen Andersson

84 min Lukas Sköld
89 min Jörgen Andersson

Utvisning
58 min Anton Henriksson (gult 28 min, 58 min)

Idag 19:00

Igår