Grebbestad vann mot Gunnilse, avgjorde på slutet igen!

I vårens seriematch avgjorde Grebbestad i matchens sista sekunder. Nu kom Sebastian Jaconellis segermål efter 88 minuter.

Sebastian Jaconelli provspelade och tillhör Oddevold. Han var mycket duktig i första halvlek och en av planens bästa spelare. – Oj vad trött jag var i andra halvlek. Det var länge sedan jag fick spela 90 minuter nu. Provspelade gjorde även Drin Shasivari från Kvik Halden. Drin hade några fina saker i första halvlek men syntes inte lika mycket som Sebastian Jaconelli.

Matchen var inte gammal när gästerna tog ledningen. Matchuret stod på 1 min och 45 sekunder när Gunnilse slog en bra djupledsboll på nr 7 som satte 0-1 med ett bra avslut.

Inledningsvis hade Grebbestad problem i spelet och man fick inte riktigt tag på bollen och passningsspelet kom inte igång.

Det tog Grebbestad 12-13 minuter innan man började hitta rätt och första riktiga bra läget efter b18 minuter fick Sebastian Jaconelli när han tråcklade sig fram och fick på ett mycket bra skott i ribbans överkant. Gunnilses målvakt stod bara och tittade efter bollen.

Gunnilse hade två stabila långa mittbackar som spelade bra matchen igenom men det var ändå Grebbestad som borde haft en ledning efter första halvlek då man skapade ett antal chanser.

Daniel Andersson fick ett liknande läge som Sebastian Jaconelli men Daniels skott gick klart över. Och strax före detta hade Grebbestad ett mål bortvinkad för offside (pigge Sebastian Jaconelli sist på bollen).

I den 27:e minuten kom den rättvisa kvitteringen. Daniel Andersson hittade Olle Kristoffersson på djupet. Olle stannade fint upp framför den ena mittbacken som kom ut, petade bollen lite i sidled innan han snyggt skruvade in bollen över Gunnilses målvakt.

Men bara två minuter senare fick Martin Hansson tippa ett skott till en hörna. Och på hörnan, i 30:e minuten, kom Martin sedan ut fel och Grebbestad tappade även markering på Gunnilses nr 3 som kunde nicka in 1-2.

Grebbestad fortsatte att mala på och Olle Kristoffersson hade ett bra läge där han väntade ut Gunnilses målvakt och sedan försökte hitta in till Grebbestadsspelare men Gunnilse kunde bryta till hörna.

Markus Svensson hade sedan ett bra skott utanför efter 35 minuter. Och två minuter senare provade Sebastian Jaconelli från distans men nu kunde Gunnilses målvakt rädda med en slängning och sedan även plocka upp returen.

Efter 41 minuter var vi beredda att notera 2-2. Drin Shasivari slog en perfekt hörna där Felix Norén såg ut att komma lika perfekt för att nicka in kvitteringen men på något sätt fick han inte någon ren träff och bollen smet utanför.

Men på tilläggstid i första halvlek kom kvitteringen. Grebbestad fick en frispark strax utanför straffområdet som Daniel Andersson snyggt knorrade över muren och i mål till 2-2.

2-2 i paus med mersmak för Grebbestad som var bättre under de första 45 minuterna.

Men andra halvlek gick till Gunnilse spelmässigt och man öppnade nästa lika bra som i första halvlek. Skillnaden var nu att det fina skottet två minuter in på halvleken smet tätt utanför.

Efter 51 minuter slarvade Grebbestad på mitten och Gunnilse kunde ställa om snabbt och var i övertag med spelare. Man kom även till ett skott som Martin Hansson kunde rädda.

Grebbestad var tama framåt i den andra halvleken och såg tröttare ut än Gunnilse som ändå efter den fina starten på andra inte skapade så mycket framåt.

Efter 32 minuter hade man ändå ett bra läge men nicken gick mer eller mindre rakt på Martin Hansson som klarade.

Grebbestads första chans i andra halvlek kom efter 87 minuter. Sebastian Jaconelli lyckades få med sig bollen och spelade fint fram till Drin Shasivari men Drin hade slut på krutet i sina ben och en försvarare hann ifatt och kunde blockera skottet till en hörna.

Minuten senare kom Grebbestads segermål. Felix Kristoffersson tog sig in från höger och satte en perfekt djupledsboll på Sebastian Jaconelli som kom helt fri och satte 3-2 för Grebbestad.

Bäst i Grebbestad var Sebastian Jaconelli och Daniel Andersson.

Närmast väntar Lane (div 4) borta i DM-semifinal.

I förrgår
Herrestads AIF (h) 6-5