storseger för andralaget

9-3 mot tabelljumbon Rosseröd för leksugna Giffare

Andralaget tog en enkel seger borta mot Rosserödp på fredagskvällen. Det var ett betydligt piggare lag idag jämfört med senaste matchen mot Slätten.
Killarna såg verkligen ut att ha kul på plan och då kan det bli så stora siffror som 9-3.
Vi tog tag i taktpinnen direkt och fick snabbt utdelning när Mattias Svensson gjorde 1-0 redan efter 6 minuter framspelad av Felix Kristoffersson.
Efter en kvart utökade Leo Pllana til 2-0 assisterad av Matti.
I 23:e min höll sej Matti åter framme och gjorde 3-0 fint framspelad av Mathias Andersson.
Matchen kändes avgjord redan och frågan var bara hur många mål vi skulle göra.
Men efter en halvtimme kom två snabba, och lite onödiga reduceringsmål av Rosseröd och plötsligt var det match igen.
Spänningen varade inte så länge för vi skärpte oss igen och i 41:a minuten kunde pigge Matti utöka vår ledning till 4-2 åter framspelad av Mathias
från sin vänsterkant.
Strax innan paus gjorde Naweed Ashairi 5-2 assisterad av Leo.
I andra halvlek fortsatte vi rulla boll riktigt bra och målen fortsatte att trilla in.
Dock hade Rosseröd några bra chanser också och deras anfall var klart bättre än försvaret. Jörgen Andersson som vaktade vårt mål fick göra några kvalificerade räddningar.
Fyra minuter in på halvleken gjorde Naweed 6-2 frispelad av Felix.
Efter 71 minuter gjorde duktige vänsterbacken Erik Johansson 7-2 på en målvaktsretur.
Två minutr senare gjorde Matti sitt fjärde mål för dagen framspelad av Leo.
Rosseröd stack emellan och reducerade innan Felix spikade slutsiffrorna med sitt 9-3-mål assisterad av Matti.
Jörgen fick visa sej på styva linan med en jätterädding på en riktigt bra frispark i slutet av matchen. Den såg ut att sitta perfekt i krysset men Jörgen lyckades på något vis rädda.
Hela laget ska ha beröm för ett riktigt bra offensivt spel och vi fick mycket beröm av våra motståndare efteråt. Ni håller div4 klass tyckte deras ledare.
Simon Westlund fick göra debut och gjorde ett riktgt bra inhopp som högerback där han ersatte Dennis Norèn.
Detta var Gustav Henrikssons sista match med andralaget och som vanligt var han mycket bra. Vill passa på att tacka Gurra för den tid vi fått ha honom,han är en kanonkille på alla sätt. Ett riktigt stort lycka till önskar jag honom i framtiden. Vi lär få höra mycket om honom och vi kommer vara stolta över att han är Giffare.

I denna nyhet: Andralaget 2014