Jim Lundh och Martin Pettersson Grebbestads första nyförvärv

Jim Lundh från Stångenäs AIS och Martin Pettersson från Kungshamns IF skrev idag på för Grebbestad IF. Dom blir därmed de två första nyförvärven för säsongen 2016.

Peter Svensson, lagledare och Sportchef i Grebbestad: Ni har nöjet att idag presentera de två första nyförvärven 2016 en kommentar till detta
- Jo men det känns bra som alltid när vi lyckas få hit spelare, så är det. Sedan är vi i den situationen att vi blev av med en forward i Leonard Pllana och en målvakt i Jonatan Hårenberg. Och dessa två herrar är ju forward och målvakt vilket känns bra.

Jim Lundh vet jag att ni ryckt i en del sedan tidigare. En kommentar till att han nu väljer Grebbestad
- Jo, det har vi gjort i ett par år nu. Han spelade en match med oss mot Oddevold och i fjol spelade han en testmatch. Det är en spelare med spetskvallité i sin snabbhet vilket alltid är intressant. Där känner jag att det skall bli jäkligt spännande. Jim Lundh utnyttjad på rätt sätt är definitivt en spelare för div. 2.

Målvakten Martin Pettersson, känner du väl till honom sedan tidigare?
- Jag känner honom väldigt väl. Jag har jobbat ihop med honom på en tidigare arbetsplats och har känt honom i 7-8 år. Sedan är det ett litet osäkert kort då han spelat sporadiskt i Kungshamn under året och detta är en helt ny nivå för honom. Men Martin tycker detta skall bli kul vilket är viktigt för oss och han vill även ha en nytändning vilket han får här.

En spännande fortsättning följer och har du fler ess i rockärmen?
- Nja, inget i rockärmen så. Men vi jobbar ganska brett så och vi behöver ha klart med en målvakt till snart och kanske någon mer utespelare och vi har väl en fyra fem krockar ute och så får vi se var det nappar någonstans.

Senare under kvällen hoppas vi kunna lägga ut intervjuer med de nya killarna.

I denna nyhet: Jim Lundh Martin Pettersson

Grohed/Ljungskile (b) 0-19