Matchpremiär för GIFs nya tennissektion

I fredags var det debut för GIFs tennissektion i seriespel. Vi är anmälda i H65 och H70 -serierna i Svenska Tennisförbundets Region Väster.

Första matchen för H65 spelades borta mot Lerum TK. GIF ställde upp med Tommy Randhem, Bo Lindgren och Hans Eriksson. Hans är sektionsansvarig och primus motor och håller i de praktiska tåtarna för de GIF-veteraner som skall spela ett antal matcher nu på försommaren.

Titta här på bilder på aktörerna i matchpremiären mot Lerum

Matcherna spelas med 2 singlar och en dubbel. Alla tre matcherna pågick i 2 timmar där både Bo och Tommy ledde i alla set, men fick ge sig mot mer rutinerade herrar.
I dubbelmatchen kunde Hans Eriksson avgöra med en rak forehand i Supertiebreak till seger 10-8!

Resultat:
Singel: Sven-Arne Christiansson, Lerum - Bo Lindgren, GIF 6-4,7-5
Singel: Göran Jonsson, Lerum - Tommy Randhem, GIF 6-4, 7-6
Dubbel: S-A Christiansson /Börje Svanqvist, Lerum - Hans Eriksson/Tommy Randhem, GIF 2-6, 7-6, 0-1 (8-10 i supertiebreak)

Slutresultat Lerum TK - Grebbestads IF Tennis 2-1

I uteserien Väst div. 2 H65 ingår Lerum TK, Skultorp TK, Partille Tennis och GIF Tennis.

I uteserien Väst div. 1 H70 ingår Ullevi TK, Falköping TK, Varberg TK, Tabergsdalens TK och GIF Tennis.

GIFs hemmamatcher kommer att spelas på Gunnar Berglings fina grusbana vid Kuseröd.

I förrgår
Herrestads AIF (h) 6-5