Markus Svensson målskytt i sin 300:e seriematch för Grebbestad

Markus Svensson jubilerade i dagens match genom att göra sin 300:e seriematch. Och han fick dagen till ära nöjet att sätta viktiga 2-0-målet efter 80 minuters spel.

Nedan ser ni vad Markus Svensson hade att säga om matchen (finns även att läsa i referatet från matchen)

Det blev seger med 2-1 i din 300:e match. Då fick även äran att göra mål. Berätta lite kort vad du tycker om matchen .
- Jag tycker vi gör en bra match hela vägen. Vi har lite övertag i stort sett hela matchen men dom är lite småfarliga på kontringar. Men en bra stabil match av oss i nästan 90 minuter.

[fet]] Jonas Henriksson nickade in 1-0 och sedan fick du äran att sätta 2-0 i din jubileumsmatch, berätta
- Ja det är ju inte ofta man gör mål. Men det var väl tredje chansen i anfallet för oss där bollen går lite fram och tillbaka innan den kom mot mig. Jag drog på, men träffade lite taffligt, men det är då dom går in. Det går inte att läsa skottet för målvakten :-).

[fet]] Men vi fick inte hålla nollan idag heller. Ett snöpligt mål på slutet
- Ja, det känns lite bittert, det gör det. Det känns så där men det är ändå tre poäng så man är ju inte ledsen.

I denna nyhet: Herrsenior A Viktig seger för Grebbestad mot Lund Markus Svensson 2018-08-18 Lunds BK 2-1

Grohed/Ljungskile (b) 0-19