Inga skänker sin bil till GIF

Det finns många olika sätt att ekonomiskt stötta Grebbestads IF .
- "Vi trodde att vi fått med alla varianter i vår nya Partnerfolder" säger Kenneth Eriksson, ordförande i GIFs Marknadsgrupp. "Men där hade vi fel !"

- När jag för några veckor sedan träffade Inga Grönemo på COOP i Grebbestad nämnde jag att GIF har behov av en bil i sin verksamhet. Samtalet var i en allmän ton och jag lade ingen större vikt vid detta, då.

- Döm av min förvåning så kommer Inga hem till vårt hus några dagar senare med ett brev i sin hand. Självklart dricker vi en kopp kaffe i vårt kök och Inga säger plötsligt -
"Jag har tänkt på det du sade att GIF behöver en bil och jag har bestämt mig för att skänka min bil till föreningen. Jag är ju såpass gammal nu så jag bör inte köra bil längre" säger Inga och lämnar över alla bilhandlingar.

Bilen är visserligen 20 år gammal men i fantastiskt fint skick. Det är en Ford Mondeo och den är fullservad på Brandts i Tanumshede där den även köptes. Senaste service var gjord 2014 med en mätarställning på 6.700 mil och nu 5 år senare står mätaren på 7000 mil. 300 mil har den rullat de senaste 5 åren, ja då förstår ni att Inga inte själv har så värst stort behov av bilen.

Grebbestads IF tackar så fantastiskt mycket för denna ovanliga sponsring till vår verksamhet. Bilen är nu stripad med GIF-loggor och kommer att få börja röra på sig betydligt mer och kommer väl till pass.

TACK INGA !!

.

I denna nyhet: Kenneth Eriksson 23 mars: Här ser du alla Partners som är klara för 2019

Igår 19:00