Årets spelare Mattias Jansson klar för 2022

Det är med stor glädje vi kan konstatera att 2021 års spelar i Grebbestad valt att förlänga kontraktet med Grebbestad!

Hej Mattias, hur är det?
– Jo tack, det är mycket bra!

Du har förlängt kontraktet med Grebbestads IF idag, hur käns det?
– Jo men det känns bra! Det var väl inte så mycket att fundera på egentligen utan jag ser fram emot nästa säsong!

Inte en massa lag som varit och ryckt i dig efter din fina säsong?
– Jag passar på den frågan 😊

Om vi tittar på årsfesten i fredags, du blev utsedd till Årets spelare i Grebbestads IF. Hur kändes det?
– Det är självklart kul att få en sådan utmärkelse men det som är det viktigaste är ju lagprestationen. Men visst var det kul att få en sådan utmärkelse.

Om vi ser tillbaka på din säsong då, i mina ögon var det din bästa säsong så här långt i Grebbestad. Vad känner du själv?
– Jo men så är det nog. Förra säsongen var ju ganska hackig och var bara en halvsäsong, en speciell första säsong. Men helt klart har det varit ett snäpp upp denna säsongen för min egen del.

Hur har du som målvakt upplevt kampen om nytt kontrakt? Stor press under hela säsongen blev det
– Ja det har det varit. I vissa perioder har det varit tufft mentalt att hänga i på alla träningar och så. Men för egen del när det ändå gick så pass bra personligen så gick det ändå ganska bra att bara tugga på. Och tillslut fick vi belöningen med att vara kvar.

Du spelade 27 av 28 matcher. Du missade en match när du var på din broders bröllop. Jag vet att du upplevdeatt det var jobbigt och att du följde det hela i mobilen
– Ja, det var nog den jobbigaste matchen i år. När man är på planen tänker man inte så mycket. Men att följa det på facebook och liveuppdateringssidor hela tiden med att kolla vad det står var jobbigt. Utan tvekan den jobbigaste matchen.

Det tog ett antal matcher innan vi äntligen lyckades hålla nollan i år. gott var det när den äntligen kom? Vi var ju nära ett antal gånger innan
– Ja, det kändes väldigt skönt att vi lyckades knyta ihop säcken och hålla tätt där bak. Jag fick ju mitt enda gula kort för säsongen i matchen innan när vi släppte in onödigt mål.

Då ser vi fram mot en fin säsong 2022
– Ja det gör vi. 100 års jubileum och förhoppningsvis bättre resultat på planen