Mjölby AI FF på lördag

På lördag är det dags för nytt motstånd för Grebbestad Mjölby AI FF är ett lag som Grebbestad aldrig tidigare stött på, så vi säger: Välkomna till Siljevi Mjölby AI FF!

Mjölby AI FF: Bara att erkänna att jag egentligen inte känner till något om helgens gäster på Siljevi. Man är ett nytt lag i serien och man möter Grebbestad för första gången någonsin. Men jag förutsätter och vet att våra tränare har bättre koll än jag.

Ser man på insatser hittills blandar man och ger. Fina 2-0 mot Säffle och 4-1 mot Yxhult är bra resultat. Men senast mot Herrestad svarade man för en riktigt blek insats och föll med 3-1.

Läser på deras hemsida att man inte alls var nöjda med matchen och då framför allt inte efter den riktigt fina insatsen mot Yxhult.

Framför allt har Mjölby hittills gjort bra resultat på hemmaplan och det är framför allt på bortaplan som man haft det lite jobbigare.

Just nu ligger man på en 12 plats vilket innebär negativ kvalplats.

Avstängda: Ingen

Grebbestad:
Äntligen! Det var nog känsla i Grebbestads omklädningsrum efter senaste matchen mot Nordvärmland. Oftast är det väldigt uppåt efter segermatcher men har var det i stället väldigt dämpat. Hur som helst kan jag försäkra om att alla var glada för tre härliga poäng.

Matchen då. Det är vala att erkänna, spelet fungerade inte på topp denna dag men vad gör väl det när man inkasserar tre poäng? Första halvlek riktigt svag och man får säga att det var tur vi inte låg under med mer.

Andra halvlek höll på att få en mardrömsstart då en indianare serverade friläge för Nordvärmland i andra halvleks tredje minut. Men lyckligtvis var Mattias Jansson vaken och via en benparad klarade han bollen och kunde fånga in densamma. Inte nog med det, han startade ett Grebbestadsanfall och när Amel Licinas passning nådde Jesper Mattssons 5-8 meter in på Nordvärmlands planhalva såg det inte farligt ut. Men några sekunder senare hade Jesper rullat in 1-1 och Grebbestad fullt inne i matchen igen. Och när detta händer inser man ju vikten av Mattias Janssons räddning sekunder tidigare…

Det skulle bli tre poäng sedan Saban Ertürk satt sitt sjätte seriemål för Grebbestad (lika som Jesper Mattsson) när han gav Grebbestad ledning på straffspark.

Tre poäng som vi tar alla dagar i veckan. Men visst är det en märklig sport. Man spelar bra i vissa matcher och kammar noll. Spelar klart sämre i andra och kammar full poäng. Tjusningen med sporten? Det är väl ändå tur att det inte är så enkelt att bara titta på föregående resultat och sedan då veta hur det skall gå i en match. Hade ju varit ganska tråkigt .

Förbättrat/försämrat skadeläge? Ingen aning. Har inte pratat med någon denna vecka då jag legat sjuk sedan i tisdags och hoppas på att bli bättre så jag kan få se matchen..

Avstängda: Ingen

Forza GIF

Vi tar en liten titt på tidigare möten med Mjölby AI FF